We waren te gast bij Roel Hermans, eigenaar van Coolfeestje! Zijn vrouw en tevens collega Kim was natuurlijk ook aanwezig. Ze vertelden ons alles over Coolfeestje, een avontuur waar ze samen met veel enthousiasme, plezier en ambitie ingedoken zijn.
Het begon allemaal in 2016. Roel nam zijn intreden in het bedrijf waar zijn vader, Henny Hermans, de eigenaar van was. Maar, het duurde niet lang voordat Roel in 2018 het bedrijf besloot over te nemen. Zijn ambitie is groot en het bedrijf laten groeien werd zijn doel. Het feit dat Coolfeestje in 2019 al verhuisde naar een grotere loods aan de Frontstraat laat wel zien dat zijn doel al snel werkelijkheid werd. Er werden stappen gezet en de toekomst zag er rooskleurig uit. Totdat het coronavirus uitbrak. De maatregelen zorgden ervoor dat de bedrijfsvoering vrijwel volledig stil kwam te liggen. Flink balen! Maar Roel en zijn team zaten niet stil. Integendeel, ze creëerden een café én terras welke volledig coronaproof waren. Een goede zet, want zo kon iedereen meteen kennismaken met de nieuwe loods.
Roel begon dit avontuur zonder personeel. Maar, hij kwam er al snel achter dat de groei die hij voor ogen had alleen gerealiseerd kon worden met een team. Hij nam zijn eerste personeelsleden aan en dat wierp zijn vruchten direct af. Naast zichzelf heeft hij twee personen fulltime in dienst. Maar, Henny en Betsy (de voormalig eigenaren van Coolfeestje) zijn ook nog veel aanwezig. Zij helpen waar nodig en verrichten verschillende hand- en spandiensten.
We vroegen ze naar de kracht van Coolfeestje en daar hadden Roel en Kim hetzelfde antwoord op: ‘’wij (ont)zorgen. Het maakt niet uit hoe groot of hoe klein jouw feest is. We denken met je mee en zorgen ervoor dat je nergens op mis pakt. Sterker nog, we leveren altijd té veel zodat je zeker niet zonder komt te zitten’’. Coolfeestje is namelijk veel meer dan alleen leverancier van gekoeld drank. Ze kunnen álles van A tot Z voor je regelen. Van tent tot meubilair en van personeel tot aankleding. Het enige wat jij mag regelen, zijn de gasten! Geef je een wat groter feest? Dan kun je ook altijd een afspraak inplannen, het meubilair even van dichtbij bekijken en samen met Roel of Kim rond de tafel om alles door te lopen.
Bij Coolfeestje is er een duidelijk hoog- en laagseizoen. In de zomer is het erg druk en loopt er ongeveer 16 man personeel rond. Het team maakt dan lange dagen, vaak van 7:00 tot 23:00. Van mei tot september is het dus vooral veel sjouwen, spullen klaarzetten, wegbrengen, ophalen en weer gereed maken. In de winter is het wat rustiger, dan zijn Roel en Kim druk met afspraken voor het hoogseizoen en het opknappen en maken van (nieuw) meubilair.
Kim, de vrouw van Roel, was eerst kapster. Maar ze zit nu al even in het bedrijf. Samenwerken bevalt heel goed. Ze vullen elkaar aan en daarom bleek al snel dat overstappen de juiste keuze was. Kim vindt het vooral leuk om écht met de klant mee te denken. Plaats je online een bestelling en denkt Kim dat je per ongeluk iets vergeten bent? Dan kun je een vriendelijk telefoontje verwachten om even te controleren of het zo wel echt klopt. Topservice!
Waar Kim vooral in en rondom kantoor te vinden is, is Roel veel onderweg. Hij komt op verschillende locaties en maakt dan de nodige dingen mee. Maar het allerleukste aan zijn werk vindt hij toch wel de persoonlijke berichtjes over hoe geslaagd het feestje was of foto’s van een lege koelkast met de tekst dat het ze wél gelukt is om alles op te drinken.
Roel en Kim, bedankt voor de gezellige avond en jullie mooie verhalen. Het hoogseizoen staat weer voor jullie deur, zie onze vernieuwde website Coolfeestje.nl voor informatie. Veel succes!