Op de koffie bij John en John Jr. Coppens! Een korte introductie, want we denken dat iedereen deze ondernemers wel kent. Coppens is een Volkels begrip. Van vuurwerk tot tuinmeubels en van carnavalskleding tot hét Coppens-koekje.
Coppens blijft zich (generatie op generatie) ontwikkelen. En dat werpt z’n vruchten af! Het stokje gaat maar door, en dat betekent dat Coppens met de tijd mee blijft gaan. Dit maakt dat ze alweer ruim 50 jaar bestaan! Deze mijlpaal werd in september 2021 legendarisch gevierd. De feestweek begon op dinsdag met de buurtbewoners en eindigde op zondag met de familie.

Tussendoor mochten kinderen, ondernemersverenigingen, vertegenwoordigers en (oud)personeel dit bijzondere jubileum samen met de familie Coppens vieren. Een geweldig feest, waarbij aan alles en iedereen werd gedacht!

Op dit moment staan er drie generaties aan het roer: Jan, John en John Jr. Iedere kapitein heeft zijn eigen specialiteit. John Jr. richt zich vooral op de webshop en de digitalisering van Coppens. Op zijn 15e begon hij in het magazijn, en beetje bij beetje kwamen daar meer verantwoordelijkheden bij. Hij wilde graag de webshop opzetten, alles van A tot Z uitzoeken. En zo geschiedde, vanaf 2014 sprong hij in het diepe en bouwde zo de hele digitale tak van Coppens. In het begin was Jan een beetje sceptisch. Het was toch allemaal wel duur, en was het dat wel waard? Maar toen kwam de coronapandemie en bleek de webshop een héle goede zet. Jan vond het prachtig! Inmiddels staat de webshop als een (waren)huis een alles rondom de webshop wordt binnen de muren van Coppens geregeld: de website, de teksten, fotografie en het versturen van de bestellingen. John Jr. en zijn team hebben hier veel onderzoek naar gedaan, alles moet écht kloppen! Het is een continu proces, iedere dag proberen John Jr. en zijn team de webshop beter te maken.

Coppens is en blijft een écht familiebedrijf want ook dochter Charlotte
werkt hard om het huishoudelijke- en speelgoedassortiment van Coppens zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Astrid, de vrouw van John, ontfermt zich over de boekhouding en personeelszaken. John houdt zich nog altijd bezig met de tuinmeubels. Dat is en blijft zijn ding! Hij is verantwoordelijk voor Qopps, het tuinmeubelenmerk van Coppens. John ontwerpt de tuinmeubels zelf. Hij kiest kleuren, leuningen en andere details. Vroeger werkte John minimaal 80 uur per week, tegenwoordig maakt hij weken van 45 uur. Of zoals John zelf zegt: ‘maar’ 45 uur. Jan en Betsie zijn natuurlijk ook nog dagelijks in de winkel om te helpen waar nodig. Mooi om te zien hoe de familie Coppens samen één doel nastreeft: een succesvolle winkel én webshop neerzetten.

Tot slot kwamen er nog twee mooie verhalen vanuit John en John Jr. die we jullie niet willen onthouden! Coppens staat toch ook wel een beetje bekend om hun mooie gekleurde tuinbroeken die je tijdens carnaval veel ziet. John Jr. bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om hiervoor een apart webshop te bouwen, zonder een concreet plan en niet zo heel serieus ging hij aan de slag. En wat bleek? Een gat in de markt! Deze webshop is nu een belangrijk onderdeel van de organisatie.
Dan nog het bekende Coppens-koekje… hét jeugdsentiment van velen. We vroegen aan John en John Jr. hoeveel van deze koekjes er jaarlijks over de toonbank vliegen. We hebben samen even zitten rekenen en wat bleek… jaarlijks krijgen 15.000 kinderen (en soms ook volwassenen) een koekje!
John en John Jr. hartstikke bedankt voor het leuke gesprek. Wij wensen jullie heel veel succes met alle ontwikkelingen binnen Coppens!