Schilders- en Glasbedrijf Ruud van der Locht bestaat deze week precies 12,5 jaar. “De dag dat ik mijn ondernemersdiploma haalde ben ik meteen doorgereden naar de Kamer van Koophandel om meteen te starten”, vertelt Ruud van der Locht. Inmiddels zijn er vier medewerkers én een heleboel tevreden klanten.
In zijn pand aan de Loopkantstraat hangen de oorkondes en staan de opgestoken duimen. Het zijn de trofeeën van de klanttevredenheidsonderzoeken bij Onderhoud.nl waar Ruud van der Locht vier jaar op rij landelijk de hoogste score haalde. Ook aan de muur een foto gemaakt aan de Zandstraat in Volkel, het ouderlijk huis, waar vanuit Ruud 12,5 jaar geleden begon. “Met één busje, wat ladders en wat trappen en dan is het gewoon uren maken. Hard werken, maar het ging goed en ik zocht er al snel iemand bij.”
Het schildersvak had Ruud allang geleerd tijdens het leren en werken. “Ik heb schilderen altijd al leuk gevonden. Lekker bezig zijn, met goed weer buiten staan en in de winter naar binnen. Ik was goed bekend met de opleiding van schilders en had er meteen een leerling erbij. Dan ga je toch samen naar een klus en na een paar jaar waren we met een mooi clubje.”
Vertrouwen
Inmiddels zijn er vier medewerkers en is Ruud het aanspreekpunt voor de klanten. “We hebben een kleine groep dus het zijn altijd bekende mensen die je over de vloer hebt. Dat is belangrijk, want je schilder moet je kunnen vertrouwen. We komen immers bij mensen in hun privé omgeving. Daar hoort goed communiceren bij. Ik maak ook gedetailleerde en duidelijke offertes zodat er nauwelijks nog vragen zijn.”
Onderhoud.nl
Schilders- en Glasbedrijf Ruud van der Locht verzorgt het schilderwerk binnen en buiten bij woningen, bedrijfspanden en ook rijksgebouwen als scholen. “We doen ook spuitwerk, glas zetten, ruitschade, kitwerk en we leveren spiegels.” De klantenkring rond Uden groeit boven verwachting. “Als je ergens een keer bent geweest, is het natuurlijk de bedoeling dat we de volgende keer weer terug komen. Nazorg is daarbij belangrijk.”
Want schilderwerk heeft onderhoud nodig en Ruud attendeert zijn klanten na een jaar of vijf dat het wellicht weer nodig is. “Je kunt er maar beter op tijd bijzijn, dat scheelt veel onkosten.”
Tevreden klanten zijn het gevolg en dat laten ze weten via de site Onderhoud.nl. “Dat kunnen onze medewerkers ook zien en dat vinden ze leuk. Klanten die dat onderzoek invullen, maken ook kans op een prijs. We hebben al twee keer 100 euro en een keer 1000 euro mogen uitreiken!”
Loopkantstraat
Sinds drie jaar is het schildersbedrijf aan de Loopkantstraat 23 in Uden gevestigd. Daar is Ruud overdag ook wat vaker te vinden voor het kantoorwerk, want de ondernemer heeft enkele bezigheden erbij gekregen. Zo zit Ruud sinds vorig jaar in het bestuur van de schildersopleiding Onderhoud.nl, want vakmensen opleiden doet hij graag. “Verder zijn er thuis ook twee kinderen in het spel”, lacht de Volkelaar.
Kijk voor meer informatie: www.vdlocht.com
Bron: mooiuden.nl